Regn

Gör ett val att se detta hur du vill. Som en saga, en novell, en bok (?) Gör ett val. Det är endast några tankar i mitt huvud som blev annorlunda skriftligt. När jag skrev denna regnade det, men sedan kom faktiskt solen...
Helt plötsligt har det börjat regna. man ser hur bord blir blöta. Hur träden blåser, hur regnet piskar ner mot marken. Himlen är grå, eller egentligen blå. Men man ser inte riktigt vilken färg. Det är i alla fall ingenting man vill fundera på. Det fortsätter droppa ner på bordet. Jag ser hur vattnet skvätter överallt. Undra hur mycket regn ett moln innehåller?
Ett skrik hörs.
En fågel flaxar.
Sedan tystnar allt och alla.
Endast andetag hörs.
Endast regn som droppar.
Kylan kryper långsamt upp, men det är ingenting som ger ett synligt tecken på just det.
Jag vet att det kommer sluta regna förr eller senare.
Vädret segrar.
Solen tittar fram bakom ett fåtal moln.
Men jag vet, att detta inte är slutet ännu. Det kommer regna igen. Och denna gången ska jag vara redo.

Kommentera gärna. Glöm inte att nämna din bloggs namn så kan jag besöka den!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0